java.awt

Class TexturePaint

  • All Implemented Interfaces:
    Paint, Transparency

    public class TexturePaint
    extends Object
    implements Paint
    The TexturePaint class provides a way to fill a Shape with a texture that is specified as a BufferedImage. The size of the BufferedImage object should be small because the BufferedImage data is copied by the TexturePaint object. At construction time, the texture is anchored to the upper left corner of a Rectangle2D that is specified in user space. Texture is computed for locations in the device space by conceptually replicating the specified Rectangle2D infinitely in all directions in user space and mapping the BufferedImage to each replicated Rectangle2D.
    See Also:
    Paint, Graphics2D.setPaint(java.awt.Paint)
    • Constructor Detail

      • TexturePaint

        public TexturePaint(BufferedImage txtr,
                    Rectangle2D anchor)
        Constructs a TexturePaint object.
        Parameters:
        txtr - the BufferedImage object with the texture used for painting
        anchor - the Rectangle2D in user space used to anchor and replicate the texture
    • Method Detail

      • getImage

        public BufferedImage getImage()
        Returns the BufferedImage texture used to fill the shapes.
        Returns:
        a BufferedImage.
      • getAnchorRect

        public Rectangle2D getAnchorRect()
        Returns a copy of the anchor rectangle which positions and sizes the textured image.
        Returns:
        the Rectangle2D used to anchor and size this TexturePaint.
      • getTransparency

        public int getTransparency()
        Returns the transparency mode for this TexturePaint.
        Specified by:
        getTransparency in interface Transparency
        Returns:
        the transparency mode for this TexturePaint as an integer value.
        See Also:
        Transparency

Nederlandse vertaling

U hebt gevraagd om deze site in het Nederlands te bezoeken. Voor nu wordt alleen de interface vertaald, maar nog niet alle inhoud.

Als je me wilt helpen met vertalingen, is je bijdrage welkom. Het enige dat u hoeft te doen, is u op de site registreren en mij een bericht sturen waarin u wordt gevraagd om u toe te voegen aan de groep vertalers, zodat u de gewenste pagina's kunt vertalen. Een link onderaan elke vertaalde pagina geeft aan dat u de vertaler bent en heeft een link naar uw profiel.

Bij voorbaat dank.

Document heeft de 11/06/2005 gemaakt, de laatste keer de 04/03/2020 gewijzigd
Bron van het afgedrukte document:https://www.gaudry.be/nl/java-api-rf-java/awt/TexturePaint.html

De infobrol is een persoonlijke site waarvan de inhoud uitsluitend mijn verantwoordelijkheid is. De tekst is beschikbaar onder CreativeCommons-licentie (BY-NC-SA). Meer info op de gebruiksvoorwaarden en de auteur.

Referenties

  1. Bekijk - html-document Taal van het document:fr Manuel PHP : https://docs.oracle.com

Deze verwijzingen en links verwijzen naar documenten die geraadpleegd zijn tijdens het schrijven van deze pagina, of die aanvullende informatie kunnen geven, maar de auteurs van deze bronnen kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud van deze pagina.
De auteur Deze site is als enige verantwoordelijk voor de manier waarop de verschillende concepten, en de vrijheden die met de referentiewerken worden genomen, hier worden gepresenteerd. Vergeet niet dat u meerdere broninformatie moet doorgeven om het risico op fouten te verkleinen.

Inhoudsopgave Haut