hashCode.c
Description du code
hashCode.c est un fichier du projet Compilateur LSD010.Ce fichier est situé dans /var/www/bin/sniplets/lsd010/.
Projet Compilateur LSD010 :
Compilateur LSD010 développé dans le cadre du cours de syntaxe et sémantiqueref 1
Code source ou contenu du fichier
Code c (hashCode.c) (156 lignes)
/* * hashCode.c : Implementation to get int value from a node * Part of the compiler project for LSD10 language * Gaudry Stéphane * More information on http://www.gaudry.be/langages-table-des-symboles.html * ********************************************************** */ #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> #if(VERBOSE_LEVEL<=DEB_E) #include <errno.h> #endif #include "common.h" /* * ********************************************************** * Internal business declarations * ********************************************************** */ int maxVal = -1; /* * ********************************************************** * Internal business * ********************************************************** */ void checkMaxVal(char *file, int line) { if(maxVal==-1) { #if(VERBOSE_LEVEL<=DEB_E) { printMsg(DEB_E,"Upper boundary undefined, you must call \"setHashUpperBoundary\" before", file, line); } #endif //Failure of the compiler behavior, independent of the parsed code } } /* * ********************************************************** * Internal business hashcode algorithms alternatives * ********************************************************** */ int getDragonHash(const char *cle) { // printf("\n; Compute hash for %s (%s,%d)", cle, __FILE__, __LINE__); const char *ptr = cle; int val = 0; while(*ptr!='\0') { int tmp; val = (val<<4)+(*ptr); if(tmp = (val & 0xF0000000)) { val = val ^ (tmp >>24); val = val ^ tmp; } ptr++; } // printf("\n; Hash for %s = %d(%s,%d)", cle, val, __FILE__ ,__LINE__); return val;//%maxVal; don't use % because this is an internal function and the % is called once on the result } unsigned long getBernsteinHash(unsigned char *str) { unsigned long hash = 5381; while(*str!='\0') { int c = *str; hash = (hash << 5 ) + c; str++; } return hash; } //unsigned int getDJBHash(const char *str) //{ // unsigned int hash = 5381; // DJB Hash // const char *s; // for (s = str; *s; s++) { // hash = ((hash << 5) + hash) + tolower(*s); // } // return (hash & 0x7FFFFFFF)%maxVal; //} /* * ********************************************************** * Implementation of the header exposed items * See hashCode.h for these functions comments * ********************************************************** */ void setHashUpperBoundary(int _maxVal) { if(_maxVal==-1) { #if(VERBOSE_LEVEL<=DEB_E) { printMsg(DEB_E,"Upper boundary must be > 0", __FILE__, __LINE__); } #endif //Failure of the compiler behavior, independent of the parsed code } maxVal = _maxVal; } int getHashCode(char *identifier) { checkMaxVal(__FILE__, __LINE__); return getDragonHash(identifier)%maxVal; } int getASTHashCode(AstNode *astNodePtr) { checkMaxVal(__FILE__, __LINE__); int hash = getDragonHash(astNodePtr->info->name); switch(astNodePtr->type) { /* functions overloading is not allowed for LSD010 * ref: LSD010_7.2.6 * otherwise, we may use something like that: * for each argument, add the int value of the argument type * astNodePtr = * fctHash += astNodePtr->info->type; */ /* * The only one allowed case of same names is the set of {function, var} for {declarationNode, existingNode} * ref: LSD010_7.2.5 * Thus, adding 1 to the result produces different hash for vars and functions */ case NODE_TYPE_FUNCTION: case NODE_TYPE_FUNCTION_CALL: hash+=1; break; } #if(VERBOSE_LEVEL<=DEB_SYM) "\n;Hash for %s=%d[final %d] (compiler %s, %d)", astNodePtr->info->name, hash, (hash<0)?(maxVal-hash)%maxVal:hash%maxVal, __FILE__, __LINE__ ); #endif if(hash<0) { hash=maxVal-hash; } return hash%maxVal; }
Structure et Fichiers du projet
Afficher/masquer...Icône | Nom | Taille | Modification |
Pas de sous-répertoires. | |||
Icône | Nom | Taille | Modification |
| _ | Répertoire parent | 0 octets | 1732321662 23/11/2024 01:27:42 |
Warning
Ce code présente une manière possible d'implémenter un compilateur, et certains choix peuvent être discutés.Cependant, il peut donner des pistes pour démarrer, ou approcher certains concepts, et je tenterais par la suite de mettre à jour le code.
Utilisation de l'explorateur de code
- Navigation :
- Un clic sur une icône de répertoire ouvre ce répertoire pour en afficher les fichiers.
- Lorsque le répertoire en cours ne contient pas de sous-répertoires il est possible de remonter vers le répertoire parent.
- La structure de répertoires en treetable (tableau en forme d'arborescence) n'est plus possibledans cette version.
- Un clic sur une icône de fichier ouvre ce fichier pour en afficher le code avec la coloration syntaxique adaptée en fonction du langage principal utilisé dans le fichier.
- Affichage :
- Il est possible de trier les répertoires ou les fichiers selon certains critères (nom, taille, date).
- Actions :
- Les actions possible sur les fichiers dépendent de vos droits d'utilisateur sur le site. Veuillez activer le mode utilisateur pour activer les actions.
English translation
You have asked to visit this site in English. For now, only the interface is translated, but not all the content yet.If you want to help me in translations, your contribution is welcome. All you need to do is register on the site, and send me a message asking me to add you to the group of translators, which will give you the opportunity to translate the pages you want. A link at the bottom of each translated page indicates that you are the translator, and has a link to your profile.
Thank you in advance.
Document created the 07/03/2010, last modified the 28/10/2018
Source of the printed document:https://www.gaudry.be/en/langages-lsd10-source-rf-project/source/hashCode.c.html
The infobrol is a personal site whose content is my sole responsibility. The text is available under CreativeCommons license (BY-NC-SA). More info on the terms of use and the author.
- ↑a,b LSD010 : Langage Simple et Didactique Il existe une un certain nombre d'interprétations de l'acronyme LSD (Langage Symbolique Didactique, Langage Sans Difficulté, Langage Simple et Didactique). LSD010 est la version 2010 de la suite LSD80, LSD_02, LSD03, LSD04, LSD05, LSD06, LSD07, LSD08, et LSD09.
References
- IHDCB332 - Théorie des langages : Syntaxe et sémantique : PY Schobbens,
Syntaxe et sémantique
(January 2010)
These references and links indicate documents consulted during the writing of this page, or which may provide additional information, but the authors of these sources can not be held responsible for the content of this page.
The author This site is solely responsible for the way in which the various concepts, and the freedoms that are taken with the reference works, are presented here. Remember that you must cross multiple source information to reduce the risk of errors.